Zdrowe przekąski – co jeść między posiłkami?

Wielu z nas przywiązuje dużą wagę do zdrowej diety. Jesteśmy świadomi, że to nie tylko gwarancja utrzymania szczupłej sylwetki, ale również zdrowia. Dlatego komponujemy nasze dania z pełnowartościowych, świeżych składników. Jednak nawet najbardziej świadome i dbające o dietę osoby, a także osoby na diecie odchudzającej mają czasami ochotę na odrobinę słodkiego smaku lub przekąskę między posiłkami. Nawet jeśli okazjonalnie sięgamy czasami po chipsy, czy słodycze warto zastąpić je zdrowymi przekąskami. Po co zatem warto sięgać?

Lista najlepszych zdrowych przekąsek

Co zatem chrupać między posiłkami, aby nie były to puste kalorie? Po co sięgnąć na sklepowych półkach, aby nie popełnić gafy?

Świeże owoce

To najprostszy, jednocześnie niezawodny sposób na zdrową przekąskę. Co prawda owoce zawierają cukier, ale równoważy to zawartość wielu witamin i mikroelementów. Można jeść je samodzielnie lub przygotować z nich smaczną sałatkę. Możemy sięgać po lokalne, sezonowe owoce lub zdecydować się na porcję egzotycznych przysmaków. Czasami można też sięgnąć po suszone owoce. Nadal będą one zdrowsze niż słodycze. Dla urozmaicenia z owoców można przygotować też koktajl. Idealnie będzie nadawał się na drugie śniadanie.

Zdrowe słodycze

Czasami żadne alternatywy nie potrafią wygrać z ochotą na słodycze. Czy można jednak zjeść zdrowy batonik zamiast wafelka oblanego czekoladą? Oczywiście, to także mogą być zdrowe przekąski. Tego typu batony mają wysoką zawartość protein, są więc nie tylko zdrowe, ale i bardzo odżywcze. Dostępne są w różnych smakach, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli jesteś fanem czekoladowych smarowideł, także możesz naleźć dla nich zdrowszą alternatywę. Orzechowe kremy przygotowane na bazie orzechów i zdrowych dodatków nie będą pustymi kaloriami, a zdrową przekąską.

Orzechy

Mimo że orzechy są dosyć kaloryczne, to mają tyle dobroczynnych składników, że spokojnie można sięgać po nie w rozsądnych ilościach. Orzechy włoskie, laskowe, makadamia, to zdrowa przekąska pełna smaku. Można zjeść je samodzielnie lub podać z dodatkiem jak jogurt naturalny. Produktem pochodzącym z orzechów jest też masło orzechowe. Kaloryczne, ale nadal bardzo zdrowe.

Słone przekąski

Czy znajdzie się coś dla wielbicieli słonych smaków? Niekoniecznie trzeba sięgać po popcorn i słone paluszki. Równie dobrze mogą to być oliwki, pomidorki koktajlowe lub hummus. Spokojnie można zjeść je na drugie śniadania, lub między głównymi posiłkami. Dietetyczne przekąski to wielka różnorodność, więc każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.