Katalog stanowi doskonałe źródło informacji o firmie oraz o jej asortymencie lub usługach. Jest to dobra forma prezentacji oferty również z uwagi na szeroki zakres możliwości uszlachetniania druku i nanoszenia zróżnicowanych elementów wizualnych na okładkę. Możliwość dostosowania liczby stron do własnej oferty sprawia, że możemy w sposób atrakcyjny przedstawić nieograniczoną liczbę zdjęć, tabel oraz danych pokazanych w formie tekstowej.

 

Najciekawsze metody uszlachetniania druku

Wśród najpopularniejszych metod uszlachetniania druku w katalogach znajduje się:

  • lakierowanie UV – aby nadać zdobniczego charakteru okładce, możemy zastosować miejscowe krycie bezbarwnym lakierem. Można w ten sposób uwypuklić i skierować uwagę użytkownika na konkretny element na okładce katalogu;
  • foliowanie – nakładanie cienkiej folii na powierzchnię okładki metodą na gorąco za pomocą laminatora; obecność cienkiej warstwy jest niezauważalna, natomiast powierzchnia okładki katalogu ma lepsze walory wizualne, a także użytkowe, stając się odporniejszą na uszkodzenia i zabrudzenia;
  • tłoczenie – metodę tę stosuje się w celach czysto estetycznych, po to, aby nadać katalogowi lepszych parametrów wizualnych, nanieść logo firmowe lub inne elementy, które chcemy utrwalić w pamięci użytkownika.

Szeroki wybór metod uszlachetniania oferuje https://www.reklama.pl/, która ma w swojej ofercie druk katalogów.

 

Dlaczego warto stosować wybrane metody uszlachetniania druku w swoich katalogach?

  • podkreślenie prestiżu firmy – względy wizerunkowe;
  • wyróżnienie okładki na tle katalogów konkurencji – element skupiający uwagę potencjalnych klientów;
  • utrwalenie wizerunku marki w świadomości klientów – lepsze skojarzenie oferty marki z jej logo;
  • większa trwałość katalogów w kontakcie z dłońmi;
  • szansa dłuższej żywotności – ładniejsze i solidniej wykonane katalogi są rzadziej wyrzucane przez klientów.

 

W jaki sposób dystrybuować gotowe katalogi?

Aby dotrzeć do grupy klientów z ofertą firmy, katalogi można wręczyć konkretnym osobom składającym wizytę w naszym biurze. Inną metodą na przedstawienie asortymentu firmy czy zakresu jej usług za pośrednictwem katalogu jest wysyłka pocztą lub kurierem. To świetna metoda na przypomnienie się klientowi, z którym od pewnego czasu nie mamy kontaktu. Jeżeli nasze interesy reprezentuje przedstawiciel handlowy, powinien być również wyposażony w firmowe katalogi, które przekaże kontrahentom podczas bezpośredniego spotkania.