Obecnie w życiu każdego z nas bardzo ważną rolę odgrywa internet. Dzięki ogromnym możliwościom sieci wykonujemy za jej pomocą coraz więcej czynności. Oglądamy filmy, wykonujemy przelewy, czytamy wiadomości, sprawdzamy pogodę a nawet kupujemy produkty spożywcze. Coraz więcej sklepów stacjonarnych otwiera e-sklepy i rozwija swój e-commerce. Czy to ubrania, czy części samochodowe, namiot, pieluchy, czy też książki – wszystko to, i jeszcze więcej możesz mieć dzięki paru kliknięciom myszki. Sprawdź na co zwrócić uwagę zamawiając rzeczy przez internet.

 

 

  1. Czy na pewno w tym e-sklepie jest najtaniej?
  2. Najważniejsza sprawa – dostawa
  3. Sprawdź gdzie jest twoja paczka
  4. Zwroty produktów

 

Czy na pewno w tym e-sklepie jest najtaniej?

 

Gdy planujesz zakup drogiego artykułu warto abyś zapoznał się z ofertami kilku sklepów internetowych. Możesz trafić na różne okazje, i tym samym kupić produkt dużo taniej. Zapisując się do newslettera uzyskać możesz zniżkę, lub też rabat na pierwsze zamówienie. Zwróć też uwagę na kody rabatowe oraz możliwości dostawy. Istnieje wiele stron internetowych, które posiadają katalogi kuponów rabatowych, przez co wyłapywanie okazji staje się dużo prostsze.

 

Najważniejsza sprawa – dostawa

 

Bez względu na to, co kupujesz priorytetem będzie szybka, tania wysyłka z gwarancją bezpieczeństwa. Jednak pamiętaj, że najtańsza opcja nie znaczy często najlepsza. Warto więc wybrać firmę kurierską, która każdego dnia dostarcza tysiące przesyłek i może pochwalić się dobrymi opiniami.

 

Kiedy złożysz już zamówienie w wybranym e-sklepie warto abyś zapoznał się z opcjami przesyłki. Zazwyczaj sklepy oferują ich kilka: dostawa do domu lub miejsca pracy, do punktu odbioru lub paczkomatu. Pierwsze dwie niosą za sobą jednak ograniczenie czasowe – kurierzy i punkty odbioru pracują w określonych godzinach. Paczkomaty natomiast otwarte są o każdej porze, dzięki czemu możesz odebrać swoją przesyłkę o dowolnej godzinie. Ta opcja również jest najczęściej najtańsza, oraz szeroko dostępna – stosują ją jedne z największych sklepów internetowych takich jak Allegro.

Sprawdź gdzie jest twoja paczka

 

Dobrze jest wybrać firmę przewozową, która oferuje darmową możliwość śledzenia przesyłek. Dzięki temu otrzymasz unikatowy kod, który pozwoli ci w każdej chwili, na dedykowanej stronie, sprawdzić kiedy przesyłka została nadana, gdzie obecnie się znajduje oraz kiedy jest przewidziany czas jej dostarczenia. Często zdarza się, że zanim zdążysz pomyśleć – gdzie jest moja paczka, kurier już będzie pukał do twych drzwi. Dodatkowo warto abyś zawsze wybierał opcję z możliwością śledzenia zamówienia abyś już nigdy nie musiał zastanawiać się gdzie moja paczka jest i kiedy będziesz mógł cieszyć się nowym zakupem.

 

Zwroty produktów

 

Kupując rzeczy online narażamy się na pewne ryzyko, iż dany przedmiot będzie niezgodny z naszymi oczekiwaniami. Dodatkowo kupując ubrania możemy nie trafić z rozmiarem, krojem lub też nie odpowiednim kolorem, który wyglądać może inaczej niż na zdjęciach. Jednak jako konsumenci mamy prawo do zwrotu zakupionego towaru. Od dnia, w którym zamówienie zostało dostarczone w ciągu 14 dni można odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Należy pamiętać, że nie dotyczy to wszystkich sytuacji. Każdy e-sklep posiada własną politykę zwrotów, w której określone są kroki, jak postępować w przypadku chęci zwrócenia lub reklamacji produktów. Wiele z nich stara się ułatwić bardzo ten proces, aby zachęcić klientów do częstszego kupowania. Dlatego czas zwrotu w większości sklepów internetowych zostaje wydłużony do nawet 30 dni, a ich koszt jest bezpłatny. Wystarczy skontaktować się z kurierem, lub zostawić paczkę w punkcie odbioru.

 

Jeśli chcesz więc zaoszczędzić nie tylko czas, ale również pieniądze – zakupy online z dostawą są właśnie dla ciebie!