Pozycjonowanie stron – narzędzia, które musisz znać

7

Pozycjonowanie strony internetowej jest niezwykle ważne, jeśli chcemy zapewnić marce rozpoznawalność. Warto też poznać narzędzia, które są przydatne przy tworzeniu witryn internetowych. 

 

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga podejmowania odpowiednich działań, które zapewnią wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ algorytm Google jest skomplikowany i często się zmienia. Warto korzystać z narzędzi, które pomagają w tworzeniu strony www, a w konsekwencji zapewniają dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania.

 

Pozycjonowanie stron internetowych – przydatne narzędzia

 

Przy planowaniu słów kluczowych warto zwrócić uwagę na semantyczne słowa kluczowe, czyli wszelkie wyrazy i wyrażenia poboczne, które są związane z frazą, na którą zamierzamy promować stronę internetową. Są to wyrazy bliskoznaczne, synonimy oraz słowa pokrewne. Dzięki tym słowom artykuł będzie atrakcyjny dla odbiorcy i przejrzysty dla robotów wyszukiwarek. W tworzeniu semantycznych słów kluczowych pomogą gotowe narzędzia, takie jak Planer Słów Kluczowych Google czy Google Search Console. Również sama wyszukiwarka podsuwa nam przykłady, kiedy po wpisaniu hasła, pojawiają się podpowiedzi z frazami podobnymi do tej, którą wpisaliśmy.

 

Dużą popularnością cieszą się porównywarki internetowe, które ułatwiają zakupy. Swoją wersję porównywarki przygotowało też Google. Osoby, które chcą reklamować swój sklep w Zakupach Google, muszą przesłać informacje o sprzedawanych produktach. Przyda się tu narzędzie reklamowe Google Merchant Center, które ułatwia przygotowanie kampanii.

 

Wart uwagi jest też Google Tag Manager, który pozwala zarządzać kodami śledzącymi i tagami umieszczanymi w kodzie strony. Można to zrobić na poziomie wirtualnego interfejsu w przeglądarce i samodzielnie umieszczać na stronie różne aplikacje, programy czy funkcje. Jest to narzędzie bezpłatne, które uniezależni nas od działu IT i nie ma ryzyka, że coś zepsujemy, ponieważ wszystkie zmiany można łatwo edytować, wyłączyć lub usunąć.

 

Pozycjonowanie strony a UX

 

User Experience, czyli UX pojawia się w kontekście skuteczności stron www. Określa on doświadczenia i odczucia użytkownika, które towarzysza mu podczas przeglądania danej strony. Trzeba więc starać się, aby strony internetowe były czytelne i intuicyjne, a użytkownik mógł łatwo znaleźć interesujące go treści. Istotny jest tu design, treść, struktura czy też szybkość działania witryny. Odpowiednie UX sprawia, że osoby, które odwiedzają witrynę, chętnie z niej korzystają i kupują.

 

Wpływ UX na pozycjonowanie stron www jest bardzo istotny. Algorytmy wyszukiwarek internetowych przy ustalaniu pozycji w rankingu, biorą pod uwagę różne czynniki. Obejmują one też zachowania użytkowników na stronie, które wskazują czy są oni usatysfakcjonowani z wizyty, czy też nie. Im większe zaangażowanie potencjalnych klientów, tym lepsza pozycja w rankingu. Dlatego podczas projektowania strony, trzeba zastanowić się, jak wpłynąć na pozytywne doświadczenia użytkowników, a tym samym wpłynąć na pozycjonowanie strony www.

 

 

7 thoughts on “Pozycjonowanie stron – narzędzia, które musisz znać

  1. Jedyne narzędzie do pozycjonowania, które mnie interesuje to wyszukiwarka Google, wchodzę i wyszukuję moją stronę i ma być w pierwszej 5 🙂 Resztę ma załatwić firma pozycjonująca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *