Wiele osób pracujących za kółkiem prędzej czy później dopadają problemy ze zdrowiem i wagą. Kierowcy ciężarówek często zmagają się z wysokim cholesterolem i nadwagą wynikającą z małej ilości aktywności fizycznej i nieodpowiedniego odżywiania. Poradzić sobie z małą ilością ruchu może być ciężko jeśli praca tak naprawdę zapełnia nam większość naszego życia i ogranicza możliwość podjęcia ćwiczeń. Regularne spacery i ćwiczenia należałoby dostosować o charakteru pracy oraz ilości wolnego czasu. Takie osoby powinny przede wszystkim skupić się na zmianie swojej diety.

Zawodowi kierowcy często żywią się w barach szybkiej obsługi, McDonaldach lub na stacjach. Takie jedzenie nie jest zdrowe i z pewnością przyczynia się do pogarszania sytuacji. Warto zatem poświęcić trochę czasu na przygotowywanie posiłków w domu, aby później zabierać je ze sobą w trasę.

Dobrym rozwiązaniem mogą być też restauracje, które serwują domowe, polskie dania, które można z łatwością odnaleźć będąc w trasie. Przejeżdżając przez Podkarpacie można przykładowo zjeść w poleconym hotelu w Rzeszowie. Jednak w przypadku korzystania z tego typu restauracji należy szczególną uwagę zwrócić na menu i wybierać te dania, które będą dla nas odpowiednie. Przede wszystkim należy unikać tłustych, zawiesistych zup, potraw zaprawianych śmietaną, potraw smażonych, potraw zawierających majonez i tłuste sosy. Niekorzystne jest spożywanie tłustych mięs (kaczka, wieprzowina, baranina) oraz parówek, pasztetów, boczków i salami. Należy ograniczyć spożywanie cukru, a więc ciast przekładanych kremami, słodzonych soków i alkoholu.

Pomocny w walce o obniżenie masy ciała będzie błonnik, który można odnaleźć w pełnoziarnistym pieczywie, warzywach, płatkach owsianych oraz nasionach strączkowych. Byłoby idealnie gdyby do diety wprowadzić tłuszcze roślinne takie jak oliwa z oliwek lub olej rzepakowy.

Niezwykle ważne jest nie odpuszczanie diety i bezwzględne jej kontynuowanie nawet wtedy, gdy trafi się jakiś mały grzeszek. Jeśli zjadłeś batona na śniadanie, to nie dołuj się i postaraj na obiad i kolację zjeść coś zdrowego.