W czasach przesiąkniętych do granic możliwości konsumpcją nie dziwi fakt, że duża liczba stanowisk pracy jest związana z handlem i sprzedażą. Przedsiębiorcy produkujący nowe towary, dystrybutorzy i hurtownie potrzebują osób do działów sprzedaży, które skutecznie zachęcą klientów do nabycia konkretnych produktów i dadzą w ten sposób zarobić ich właścicielom.

 

Dlaczego warto zainteresować się pracą w sprzedaży?

Polski rynek towarów i usług z każdym rokiem dość dynamicznie się zmienia. Wśród wielu niepokojów i zawirowań jedno jest pewne: w najbliższych latach konsumpcja ma się doskonale i będzie się miała jeszcze lepiej. Z roku na rok rosną pensje Polaków. Wzrasta również PKB. Gospodarka pnie się w górę, a statystyczny Polak może pozwolić sobie na coraz więcej. Nic więc dziwnego, że apetyty konsumentów znad Wisły także rosną. Wszystko wskazuje więc na to, że stanowisko sprzedawcy będzie tym, na co znajdzie się duże zapotrzebowanie na rynku pracy w najbliższych i kolejnych latach. Po wpisaniu frazy „sprzedawca praca”, „sprzedawca cv” czy „sprzedaż praca” można się przekonać, jak wielu pracodawców poszukuje rąk do pracy w tym zakresie.

 

Korzyści płynące z pracy w sprzedaży

Wśród zalet płynących z tego typu zajęcia warto wymienić przede wszystkim:

  • rozwój umiejętności miękkich – umiejętność słuchania, zadawania pytań, atrakcyjnego przedstawienia tematu przydaje się w wielu sytuacjach, nie tylko w trakcie rozmowy sprzedażowej;

 

  • kontakt z ludźmi – codzienne obcowanie z ludźmi pozwala przełamać wewnętrzne lęki i bariery, umożliwia również aktywną walkę z nieśmiałością i wstydem;

 

  • poznanie nowych osób – sprzedawca praca to także możliwość zdobycia nowych interesujących znajomości, które można potem rozwijać nie tylko na gruncie zawodowym, ale również towarzyskim;

 

  • możliwość rozwoju zawodowego – sprzedawca praca nie opiera się zwykle na tkwieniu w jednym miejscu; po pierwszych bojach z klientami i zdobyciu cennego doświadczenia można piąć się w górę i zostać na przykład kierownikiem sprzedaży regionalnej; do zadań kierownika regionalnego należą zazwyczaj takie obowiązki jak realizacja strategii sprzedażowej, zarządzanie zespołem handlowców, odpowiedzialność za organizację akcji promocyjnych, kontakty z kluczowymi klientami i nadzorowanie ciągłości dostaw towarów;

 

  • atrakcyjne wynagrodzenie – pensja zależy głównie od wielkości firmy, naszego zaangażowania, stażu pracy i regionu, w którym pracujemy; w wielu firmach pracownicy mają możliwość awansu zawodowego, atrakcyjnych premii i prowizji od sprzedaży.

Jeżeli interesuje Cię możliwość zatrudnienia w sprzedaży, zajrzyj na portal www.esprzedawca.pl.